MOPS Bydgoszcz

„DZIEŃ RODZICIELSTWA ZASTĘPCZEGO – KAMPANIA SPOŁECZNA”

Logo upieczeni rodzice logo fundacja ey

 

 

 

 

 

 

Z przyjemnością pragniemy Państwa poinformować, iż Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bydgoszczy przystąpił do II Edycji Konkursu Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – Kampania Społeczna ogłoszonego przez Fundację Ernst & Young.

Celem  Konkursu  jest organizacja  kampanii  społecznej  na  rzecz  rodzicielstwa zastępczego na terenie powiatu lub kilku powiatów. Termin „kampania społeczna” Fundacja E & Y definiuje  jako  zestaw  różnych  działań,  których  celem  jest  doprowadzenie  do wzrostu wiedzy, zmiany myślenia,  zachowania wobec rodzicielstwa zastępczego.

Zainteresowanie Konkursem było bardzo duże, co świadczy o ogromnej potrzebie pracy w powyższym zakresie! Wpłynęło aż 50 projektów od różnych podmiotów z całej Polski, a 9 z nich otrzymało dofinansowanie, w tym także Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bydgoszczy.

Poprzez kampanię społeczną „UPIECZENI RODZICE” o charakterze reklamowo-informacyjnym, MOPS w Bydgoszczy chce rozpowszechnić ideę rodzicielstwa zastępczego oraz promować pozytywny wizerunek opiekuna zastępczego. Z uwagi na fakt wzrastającej liczby dzieci wymagających zapewnienia opieki poza środowiskiem rodziny naturalnej pragniemy wskazać na jakże istotną potrzebę rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej. Jesteśmy świadomi, jak ważnym środowiskiem dla dzieci jest rodzina, zatem poprzez działania w ramach kampanii chcemy podkreślić pozytywne aspekty rodzicielstwa zastępczego.

W naszych działaniach wspierają nas Partnerzy – firmy, organizacje pozarządowe, zawodowa rodzina zastępcza, dwie duże bydgoskie parafie katolickie, którym bliski jest temat rodzicielstwa zastępczego. Za wszelką pomoc i wsparcie serdecznie dziękujemy!

Chcąc uzyskać jak najbardziej satysfakcjonujące efekty, zamierzamy dotrzeć do odbiorców m.in. poprzez:

  • ulotki, foldery i plakaty, które będą spójne w zawartości i przekazie, o ciekawej treści
    i oryginalnej grafice;
  • artykuł informacyjny w popularnym kwartalniku;
  • reklamę graficzną wśród Partnerów Kampanii;
  • wpisy na portalach społecznościowych i na blogu znanego miejskiego portalu informacyjno-ogłoszeniowego;
  • krótki spot reklamowy, którego bohaterami będą zawodowe rodziny zastępcze i pracownicy MOPS Bydgoszcz;
  • organizację przedstawienia lalkowego skierowanego do dzieci
    z 3 bydgoskich przedszkoli, prezentujące ideę rodzicielstwa zastępczego.

Kampania jest bogata w działania, które zamierzamy realizować do maja 2022r.
O każdym z etapów będziemy Państwa na bieżąco informować na stronie Facebooka Skrzydła Pieczy.