Andrzejki tuż, tuż a my postanowiłyśmy spędzić je w niekonwencjonalny sposób. Grono seniorek „Babiego Lata” w dniu 27.11.2019r. wybrało się do szczególnej kawiarni. Wyjątkowość tego miejsca polega na tym, iż jej „gospodarzami” są koty: Prezes, Luna, Puma, Tosia i Puszek.
Kocia kawiarnia to miejsce jedyne w Bydgoszczy, gdzie można w miłym towarzystwie kociaków wypić kawę, zjeść ciastko i oddać się przyjemności obcowania z puchatymi stworkami.
My doświadczyłyśmy tego osobiście i wiemy już co oznacza mądre słowo felinoterapia (łacińskie felis – kot, greckie therapeia – opieka, leczenie) czyli terapia z kotem. Jak zostało to naukowo udowodnione przynosi ona wymierne korzyści jak np. poprawienie samopoczucia, obniżenie poziomu lęku, zmniejszenie poczucia samotności, mobilizacja do działania, zwiększenie wydzielania endorfin ( hormonów szczęścia).
Podczas naszego spotkania miałyśmy okazję do podziwiania kocich piękności, śledzenia ich gibkich ruchów a także zabawy z nimi – to był naprawdę cudowny relaks i na pewno tu jeszcze wrócimy!
Tego dnia odwiedziłyśmy pobliski Skwer Niepodległości, gdzie w zadumie poddałyśmy się myślom nad losem żołnierzy polskich poległych w walkach wyzwoleńczych na frontach pierwszej i drugiej wojny światowej. U stóp pomników powstałych w hołdzie Żołnierzom – Inwalidom i Powstańcom Warszawskim zapaliłyśmy symboliczne znicze.
Nasz dzień miał jednak ciąg dalszy.
Udałyśmy się jeszcze do Galerii Miejskiej BWA, gdzie obejrzałyśmy bardzo ciekawą wystawę pn. „Karol Śliwka. Polskie Projekty Polscy Projektanci”. Wystawa prezentowała twórczość Karola Śliwki, jednego z najwybitniejszych polskich projektantów grafiki użytkowej tj. projekty opakowań (np. czekolady Wedla), okładek książek i płyt, znaczków, plakatów i znaków graficznych ( np. skarbonka PKO Banku Polskiego albo znak firmy Adamed czy Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych ). Znaki graficzne autora znalazły uznanie międzynarodowe – jako jedyny Polak w 2015r. znalazł się w gronie ośmiu najwybitniejszych twórców znaków graficznych wyróżnionych przez wydawnictwo Taschen w monumentalnej publikacji „ Logo Modernism”.